Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych
w Szczucinie

Wycieczka do Szczawnicy

We wtorek trzeciego października drugie klasy technikum teleinformatycznego i mechanicznego oraz druga klasa liceum ogólnokształcącego pod opieką nauczycieli PCEiKZ w Szczucinie: Marka Sztylera, Stelli Dąbroś, Ewy Szuścik-Radłowskiej, Mariusza Najducha oraz Krzysztofa Słupka wzięły udział w wycieczce szkolnej do Szczawnicy.

Wycieczka rozpoczęła się o 6 rano, sprzed parkingu przed szkołą, skąd wyruszyliśmy autokarem w stronę Jaworek. To tam zaczyna się trasa prowadząca przez wąwóz Homole w kierunku Szczawnicy. Na szlak wyruszyliśmy około godziny 10 rano. Przechodząc przez jedną z głównych atrakcji Pienin – Wąwóz Homole około godziny 12 znaleźliśmy się na Polanie pod Wysoką. Stąd skręcając w lewo można udać się na szczyt Wysoka (1050 m n.p.m.) - najwyższe wzniesienie Pienin. My jednak skręciliśmy w drugą stronę idąc szlakiem niebieskim, prowadzącym wzdłuż granicy polsko-słowackiej przez Małe Pieniny w stronę Szczawnicy. Minęliśmy po drodze znajdujące się poniżej nas schronisko „Pod Durbaszką” a także Wysoki Wierch (898 m n.p.m) – jeden z najpiękniejszych punktów widokowych w całych Pieninach. Po drodze mieliśmy okazję podziwiać widoki na najsłynniejsze szczyty Pienin: Trzy Korony oraz Sokolicę, Tarty a także na słowacką część gór. Około godziny 15 dotarliśmy do Palenicy – skąd chętni uczniowie pod opieką części nauczycieli zjechali kolejką do Szczawnicy a najbardziej ambitni wraz z resztą opiekunów zeszli tam szlakiem żółtym.

W Szczawnicy uczniowie mieli możliwość zjedzenia ciepłego posiłku i zakupu pamiątek, po czym około godziny 16 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Szczucina.

Warto nadmienić, że przez cały dzień mogliśmy cieszyć się idealną pogodą do górskich wędrówek. Na pochwałę zasługują wszyscy uczniowie oraz uczennice biorący udział w wycieczce, którzy mimo tego, że dla części z nich była to pierwsza wędrówka w górach, dzielnie przeszli całą liczącą 12,5 kilometra trasę.

Zdjęcia z wycieczki można zobaczyć na szkolnym fanpage.